Saturday, October 26, 2013

Kebahagiaan dan Rezeki tanpa kepayahan

Assalamualaikum ....

Saya nak memperkenalkan ahli keluarga baru kami .... Nurhana Binti Mohamad Sufian...selamat dilahirkan pada 25 Sept 2013 yang lalu....sekarang dah genap sebulan umurnya...

 Gambar di hari pertama di hospital Colombia Asia Puchong.....berat 2.67kg

Sekarang dah sebulan berat dah 3.8 kg

Saya besalin pada minggu ke 36 .... sepatutnya due date saya pada 21 Oct 2013 dan semasa lawatan temujanji atenatal  di hospital doktor mengatakan yang pintu rahim dah terbuka sebanyak 3cm so saya terus ditahan,masa tu rasa terkejut juga sebab saya tak rasa apa-apa kontraksi atau sakit-sakit lagi cuma malam sebelum tu cuma dapat cramp kaki ja yang kerap,nampaknya baby nak keluar awal ^__^  ...masuk labour room pukul 10.30 pagi dan selamat bersalin pada 1.03 ptg....saya di labour room sendirian sahaja...suami tak masuk sebab kena menjaga Umar dan Aishah kat luar...kira kata ni 1st time la saya bersalin tanpa suami disisi
Masa dalam labour room nurse ada tanya saya nak ambil epidural tak..saya kata tak nak since saya tak rasa sakit lagi....dan lagipun masa dekat Umar dan Aishah dulu pun saya tak ambil pun epidural...tapikan bila pintu rahim dah terbuka 7cm saya rasa sakit yg teramat dan kontraksi terasa sangat menyegat kali ni...saya minta diberikan epidural tapi nurse tu pulak pujuk saya kata tak payah sebab dah terbuka 7cm...dan bila dah 8cm terus doktor minta saya teran dan alhamdullilah tak lama lepas tu baby selamat dilahirkan...then tetiba saya rasa sakit kontraksi yg amat luarbiasa and then seingat saya saya menjerit dan menronta-ronta...doktor cuba tenangkan saya dan saya dengar dia inform nurse yang uri saya lekat dekat rahim and berlaku pendarahan yg serius kat blood vessel saya....masa tu saya hanya mampu beristifar dan lepas tu saya dah tak sedarkan diri...sedar-sedar saja suami dah ada disisi and doktor datang inform tentang keadaan saya dimana masa doktor nak keluarkan uri or the placenta ,rahim ikut terkeluar sama tapi doktor sempat tekan dan blood vessel saya pecah menyebabkan berlaku pendarahan yg banyak.Ngeri saya dengar ....doktor juga inform suami supaya saya tak mengandung lagi sebab kalau saya bersalin lagi saya akan alami benda yang sama in future..hu..hu..

Dan maksud nama anak saya yg 3 ni Cahaya Kebahagiaan dan Rezeki tanpa Kepayahan....betul nama nya memberi makna yang sangat indah buat saya dan suami....Alhamdullilah dan Syukur di atas kurniaan ini.

1 comment:

Honey said...

Ya Allah, sedihnya I baca.. :'(