Monday, March 5, 2012

Wedding Cookies untuk Siti Nazira

 Saya buat cookies ni sebagai tanda ingatan dan hadiah buat seorang adik ditempat kerja lama saya.Majlis berlangsung semalam.
Sebelum ni dia ada minta saya buatkan wedding cake dan cookies utk wedding favor tapi saya terpaksa menolak atas kenkangan waktu dan tenaga...yelah dah ada baby kechik ni saya terpaksa surrender awal-awal...
Tapi dalam hati saya dah bertekad untuk buatkan cookies special untuk dia...dan inilah hasil nya


Simple design ja....
Saya buatkan cookies perasa vanilla dan saya hiaskan dengan royal icing perasa mint...saya letak dalam clear box dan ikat dengan benang organik....simple aja..he..he..saya tak sempat nak kelaur untuk beli kotak yang menarik...

Untuk cookies pengantin tu saya gunakan template yg saya buat sendiri dari kertas...tekap pada adunan dan potong....
Ingat nak buatkan step-step cara buat cookies pengantin tu ...mmg tak boleh sebab saya terkejar-kejar dgn baby menangis..hu..hu..maybe next time saya buatkan tutorial ya...

Secara peribadi saya tak berapa puas hati dengan hasil kerja saya kali ni...comot semacam aja...tapi saya harap Iera suka dengan pemberian saya ni...Selamat Pengantin Baru ya...Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat...AMIN...

No comments: