Tuesday, March 27, 2012

My Brother's Day

Asslamualaikum....
Just to share the things that I've done for my brother's wedding day which was held at my kampung ,Chuping ,Perlis on 17 March 2012.

I have been commissioned by my Mak to do wedding favour and with that I made these Chocolate Chip Muffins.Altogether 1000pcs....phew...soo tiring ,alhamdullilah my maksu & her daughter in-law gave their hands on it...kalau tak terkelepet lah cik nurul sensorang taw...he..he..I used Nigella Lawson recipe and it was so yummy and the preparations to make the muffin is easy but the bored part is to wait an array of trays masuk dalam oven my mak yang dah dihujung nyawa gitu....ahaks....

Gumuks-gumuks muffin ku....

Simple packaging....bab packaging ni saya mmg surrender....yang ni my nieces and nephew tolong buatkan....

 My mak's oven....sangat berjasa...she has served my mak for almost 20 years....dan sekarang tempreture dia mmg dah out....imagine for these muffins the original recipe stated 180Celcius for baking process but here I've to put 50Celcius only....terlampau panas..muhaha..tapi at least oven nie lah mak saya buat berniaga untuk bantu ayah saya membesarkan kami semua..hu..hu...
Sugar cookies decorated with fondant-made these cookies for hantaran
Tepak Sireh cake for hantaran- my ayah selama 2 malam berturut-turut temankan saya menyiapkan cake ni and sambil tu layan lagu keroncong ha..ha..

 Simple decoration for the hantaran...almaklumlah kakak pengantin nie keras tangan...
 Wedding cake that I made for my brother...true story he..he...I only decorated the cake with buttercream but the cake was baked by my baking friend,kak Nina .... ha..ha.. bukan apa,my mak's oven dah bengong sebab dah bakar 1000pcs++ muffins so nak tak nak terpaksa minta kak Nina tolong buatkan...nasib bak kak Nina sanggup buat..last minute punya order....dia pun kata kalau decorated cake dia tak sanggup tapi because cake saja...tu yang dia buatkan juga...thanks kak..(gambar tu bukan dari camera saya, my cousin yang ambik)
My adik with his bride.....Selamat pengantin baru Syah & Yanti....Semoga berbahagia hingga keakhir hayat...Amin.

No comments: